[O1] bicie z otworu centrującego?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bartek926
    Classic
    • 2010
    • 13

    [O1] bicie z otworu centrującego?

    Pozdrowienia dla kierownika srebrnej O1 zaparkowanej w sobotę ok 10.00 na Szadkowskiego w Wawce:-)
  • radaralpin
    Ambiente
    • 2009
    • 127

    #2
    [O1] bicie z otworu centrującego?

    od ponad 2 miesięcy od kiedy kupiłem nowe auto borykam się z drganiami/wibracjami w czasie jazdy tylko i mocniej odczuwalny powyżej 50km/h
    nowe zimowe pirelli carvingi zmieniłem na nowe klebery krisalpy problem [wszystko na oryginalnych stalówkach z auta] problem zmniejszony ale nie wyeliminowany [na letnich przez tydzień jeżdżąc nic nie czułem]
    -4 wizyty w dwóch serwisach skody [doważanie]
    -4 inne wizyty u oponiarzy/specjalistów od kół i zawieszeń [doważanie, przekładanie kół, opon]
    zdaniem tych drugich koła maja bicie z otworu centrującego!!!
    co robić???
    gdzie szukać pomocy i potwierdzenia

    serwisy skody twierdzą że ten typ tak ma i że jest wszystko ok!!!
    lub że asfalty są takie!!!

    żadna z moich 3 poprzednich skód turów 1,9TDI nie miała takich dolegliwości

    po 2 miesiącach przepychanek powoli tracę cierpliwość na te wszystkie gwarancje i ASO...


    pozdro

    radar
    radar
    zwykły tdi po raz czwarty
    Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      nie orientuję się gdzie możesz to zrobić, ale może spróbuj wyważyć koła na aucie- razem z resztą elementów wirujących ( przeguby, półosie, tarcze, ). nie wydaje mi się, żeby w nowym aucie była inna przyczyna niż "krzywe" felgi, ale może wibracje wynikają ze strony mas wirujących :roll: . spotkałem przypadek krzywej zwrotnicy- łożyska leciały nagminnie :idea:
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • radaralpin
        Ambiente
        • 2009
        • 127

        #4
        witaj

        brzmi jakby prosto,
        kwestia gdzie miałbym to zrobić?

        ciężko powiedzieć żeby mi się coś wydawało bo widzę i jeżdżę do specjalistów tutaj na ocp poleconych
        ale skoro opona skacze po 1,5mm na promieniu to razem robi to skok średnio na każdym kole od 2-4mm
        tyle że wyważone są perfekcyjnie ale to nie pomaga
        ostatnio specjaliści stwierdzili że tu się nie da nic zrobić bo bicie jest od otworu centrującego łącznie z kołem na którym zapas - nowy nieużywany
        oni widzą co jest grane i nie chcą wyciągać ode mnie kasy
        szukam potwierdzenia z odpowiednich przyrządów/pomiarów na papierze co potwierdza moje i innych przypuszczenia/stwierdzenia
        bujam się z tym już od ponad 2 miechów i serwisy nic nie robią poza utwierdzaniem że wszystko jest ok że mam jeździć dalej!

        sporo jeżdżę zagranice i wiecznie asfalty wszystkie nie mogą być krzywe
        jak prowadził kumpel a ja się położyłem na siedzeniu to słychać że coś tam lekko puka/bije/pracuje skokowo- nie wiem jak to określić ale jest związane z obracającym się kołem nie wiem czy 1 czy wszystkimi?!?!?!

        przypadki są różne i to podobno na autach wysokiej klasy

        jeżdżę od kilku lat tourem obecnie [4sztuka]i to nie jest norma
        ale nie zaproponowano mi jazdy dla porównania innym tourem mimo mojej prośby
        nie założono innych kół dla porównania (założę chyba letnie i sprawdzę ale znowu są na używanych felgach jakich nie używałem sam jeszcze - tyle że muszę je przywieźć)
        gdybym felgi pokrzywił sam to bym wiedział i je naprawił
        problem uwidocznił się na zimówkach!..
        nie wiem gdzie i czego szukać???
        radar
        zwykły tdi po raz czwarty
        Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #5
          przeloz te zimowki na inny komplet felg - wrzuc na maszyne sama felge bez opony i zobacz jak one bija

          Komentarz

          • radaralpin
            Ambiente
            • 2009
            • 127

            #6
            Zamieszczone przez marekzu
            przeloz te zimowki na inny komplet felg - wrzuc na maszyne sama felge bez opony i zobacz jak one bija
            jest to pomysł!
            a jest jakaś norma?
            do ilu mogą bić gramów?
            w jakich granicach maja się mieścić???
            jaka jest tolerancja w kwestii wagi i też wymiaru jeśli nie jest idealnym kołem?

            wtedy od razu będę wiedział co robić dalej jak będę miał wytyczne...
            radar
            zwykły tdi po raz czwarty
            Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              normy nie znam , mialem podobny problem kiedys ale z jedna felga - na sama felge trzeba bylo dac 130g - poszla do huty

              Komentarz

              • radaralpin
                Ambiente
                • 2009
                • 127

                #8
                hmm...

                u mnie też jest tak po 55 może 60
                1 felga mocniej pracuje niż wszystkie mi się wydaje
                wcześniej wdupione było na tych wysoko profilowych pirelli 70g

                może ktoś będzie wiedział i drapnie info?..

                wydaje mi się jakby drgania pochodziły z 1koła-felgi-opony
                nie nakładają się na siebie raczej uzależnione od prędkości tylko
                radar
                zwykły tdi po raz czwarty
                Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy

                Komentarz

                • giqus
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 102
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  jak kolega poleciłbym wrzucenie felg na maszynę bez opon i zobaczenie ile jest odchyłu.

                  w moim przypadku z ubiegłego roku - na letnich jeździłem i było ok - żadnego bicia z kół nie czułem na kierownicy czy na budzie. po wrzuceniu zimówek na te same felgi (nowe zimówki) - zaczęło trząść całą budą przy 80km/h, jeździłem trzy razy na doważanie, zamianę kół pomiędzy osiami, wkońcu dostałem tez nową parę opon - inny model ten sam producent. NIC! Dalej biło! Wkońcu starszy facio w zakładzie zrzucił laczki ze stali i zaczął kręcić felgami na maszynie... i niestety znalazła się jedna sztuka która poszła do huty

                  Komentarz

                  • radaralpin
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 127

                    #10
                    ano tu moim zdaniem jest podobnie chyba

                    po zmianie nowych letnich (po dokładnie 10dniach jazdy) na zimowe pirelli zaczęła się przygoda
                    konsekwencją była zamiana pirelli na klebery

                    - efekt znaczna poprawa

                    delikatne drgania są nadal

                    najbardziej wyczuwalne od 70km/h w górę ale nie zanikają przy 140-150 jedynie amplituda ich się zmniejsza na korzyść częstotliwości

                    przy 3cim i 4tym doważaniu i w serwisie i w zakładzie oponiarskim stwierdzili krzywą lekko felgę - mówią że uderzona nie jest bo śladów nie ma jedynie lekko pracuje

                    może to właśnie ona?
                    bo pochodzi to raczej z 1 układu kręcącego/obrotowego!?

                    pytanie
                    jakie odchyły mogą być na feldze (0,7-0,8mm?)
                    osiowe i promieniowe?
                    i jakie promieniowe po założeniu opony?

                    czy 2mm skoku opony na kole na wyważarce to normalna sprawa która jest niewyczuwalna pod ciężarem auta?
                    radar
                    zwykły tdi po raz czwarty
                    Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      radaralpin, a byłeś na wyważarce z testem drogowym? Tam wyjdzie Ci wszystko i krzywa felga ( kręcą najpierw bez opony ) i krzywa opona. Test jest robiony "pod obciążeniem" więc opona pracuje tak jak na aucie. Gościu ode mnie z firmy robi to chyba gdzieś koło Piaseczna na Hunterze ( Subaru, przeloty 180-200 km/h to u niego norma ) i jest zadowolony, ale myślę, że w Wa-wie jest więcej takich maszyn.
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • radaralpin
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 127

                        #12
                        nie, nie byłem,

                        na dobra sprawę polecano mi to w grudniu jak problem się pojawił jako ostateczność tak jak PZM

                        w chwili obecnej do dziś nikt profesjonalnie nie pomierzył odchyłów felg
                        wszystko robione na oko i nikt pod niczym się nie podpisze żebym dowodu nie miał

                        gdzie można zrobić takie testy drogowe???[okolice wawy lub łodzi]

                        wole zapłacić po raz kolejny i mieć pewność ze jest coś ok a co nie i walczyć z gwarantami
                        radar
                        zwykły tdi po raz czwarty
                        Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          radaralpin, jutro zapytam gościa gdzie dokładnie to robi. Co do dowodów to dostajesz wydruk na którym zaznaczone są miejsca bicia na feldze/oponie i o ile pamiętam nawet wartości tego bicia w mm ( nie pamiętam na 100%, po prostu widziałem taki wydruk i tak mi się coś kojarzy ).
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • radaralpin
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 127

                            #14
                            będę wdzięczny


                            pzdr

                            radar
                            radar
                            zwykły tdi po raz czwarty
                            Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              #15
                              radaralpin, nie znam nazwy warsztatu, ale jest on jakby na tyłach Leclerc-a Ursynów róg ulicy Ciszewskiego i Cynamonowej ( wjazd od Cynamonowej ).
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • radaralpin
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 127

                                #16
                                spoko bede szukał w srode

                                dzięki
                                radar
                                zwykły tdi po raz czwarty
                                Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy

                                Komentarz

                                • vaz
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 799
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  W poprzednim aucie zawsze koła wyważałem na wyważarce Huntera z testem drogowym . Nie było problemu z drganiami kierownicy . Stare zimówki zużyły się więc kupiłem nowe . Założyłem w serwisie na te same felgi , wyważenie i test drogowy . Potem w trasę i....... kierownicę wyrywało z rąk . Wróciłem więc do serwisu . Przeprowadzili raz jeszcze test drogowy , był ok . Sprawdzili więc bicie promieniowe kół . Okazało się , że każda opona mająca tę samą datę produkcji ma bicie promieniowe . Nie pamiętam jaką ma dokładnie wartość jednak w takiej sytuacji nawet przy najdokładniejszym wyważeniu mogą na kierownicy występować drgania . Można próbować kompensować bicie promieniowe obracając opony na feldze ale jeśli takie opony są na gwarancji to kwalifikują się do wymiany .
                                  Antyfotoradar Valentine1
                                  Harry II Classic+Sirio ML145

                                  Komentarz

                                  • tomus7
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1896
                                    • Peugeot

                                    #18
                                    Zamieszczone przez vaz
                                    W poprzednim aucie zawsze koła wyważałem na wyważarce Huntera z testem drogowym . Nie było problemu z drganiami kierownicy . Stare zimówki zużyły się więc kupiłem nowe . Założyłem w serwisie na te same felgi , wyważenie i test drogowy . Potem w trasę i....... kierownicę wyrywało z rąk . Wróciłem więc do serwisu . Przeprowadzili raz jeszcze test drogowy , był ok . Sprawdzili więc bicie promieniowe kół . Okazało się , że każda opona mająca tę samą datę produkcji ma bicie promieniowe . Nie pamiętam jaką ma dokładnie wartość jednak w takiej sytuacji nawet przy najdokładniejszym wyważeniu mogą na kierownicy występować drgania . Można próbować kompensować bicie promieniowe obracając opony na feldze ale jeśli takie opony są na gwarancji to kwalifikują się do wymiany .
                                    To so te wszystkie okazje i promocje a nawet gratisy :szeroki_usmiech
                                    ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                    http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                    a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                    http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                    Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                    Komentarz

                                    • radaralpin
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 127

                                      #19
                                      tyle że ja nie szukałem żadnych okazji
                                      przy kupnie auta kupiłem w serwisie komplet zimowych pirelli
                                      jak zaczeły sie coraz wieksze jazdy wymieniłem opony na klebery krisalpy hp2
                                      nie szukałem niestety żadnych okazji bo z dopłata do kleberów opony wyszły mi 1000pln nie liczac licznych doważan i problemów obecnych

                                      a co w koncu zrobiłeś z tamtymi oponami co sie ich wywazyć nie dało
                                      i jakie miały bicie przy obrazaniu bez obciazenia?
                                      radar
                                      zwykły tdi po raz czwarty
                                      Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy

                                      Komentarz

                                      • leszekmw
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5356

                                        #20
                                        radaralpin, no ale co , dalej Ci bije? zakładałeś jakieś drugie koła ? od tego trzeba by zacząć jeżeli wyważenia nie pomagają..
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz

                                        • radaralpin
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 127

                                          #21
                                          zmieniłem tylko 2 przednie na letnie laczki nowe na felgach niewiadomego pochodzenia od kogos z ocp kupione wiec stanu ich nie zbadałem wczesniej
                                          lekko niedowazone
                                          ale mimo drgan na kierownicy budą tak juz nie trzesie
                                          coz od tylnej jeszcze przechodzi

                                          jutro na 10 jade na test drogowy i bede wiedział wiecej

                                          pozdro
                                          i do spisania
                                          radar
                                          zwykły tdi po raz czwarty
                                          Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy

                                          Komentarz

                                          • leszekmw
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5356

                                            #22
                                            ostatnio taka sytuacja wystąpiła w golfie IV , tylko w mniejszym stopniu o wiele , felga niby prosta ale jednak przenosiła drgania .
                                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                            GVI 1.4TSI
                                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                            Komentarz

                                            • radaralpin
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 127

                                              #23
                                              dąże do tego żeby wyeliminować wszelki podejrzenia
                                              golf 4 miał juz swój wiek a ja odebrałem auto w połowie listopada

                                              jak widać gwarancja nie gwarantuje pełnej diagnostyki

                                              raczej zasada "jeździj aż rozjebiesz 5 innych rzeczy
                                              potem MY wstawimy ci nowe a ty tylko zapłacisz"
                                              radar
                                              zwykły tdi po raz czwarty
                                              Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy

                                              Komentarz

                                              • rss
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1098

                                                #24
                                                jesli opona faktycznie 'nie jest okragla' to zadne wywazanie nie pomoze.
                                                wystarczy ze jest przechowywana w niewlasciwy sposob i robi sie z niej jajo,
                                                a ze potem sie ja normalnie sprzedaje to juz jak widac problem kupujacego.

                                                niedawno w Felicji wyskoczyl mi spory 'gul' na oponie (czulem przy malych predkosciach, przy wiekszych mniej) a przy jakiejs tam okazji poprosilem zeby sprawdzili wywazenie co ciekawe - niby bylo wszystko w porzadku (kolo wywazone), natomiast przy lekkim zakreceniu widac ze bije az milo (jakies 3-4mm (!)). Felicja jest teraz zdegradowana do roli 'ciagnika', wiec pewnie zjezdze te zimowki 'do drutow' i kupie nowe, ale jest to okazja do obserwacji zachowania sie kol i opon.

                                                Dla odmiany Zona ma w swoim Malym Samochodzie przekoszona (troche ale jednak) jedna felge, ale ta poszla na tyl i nie odczuwa sie zadnych nadmiernych wibracji.

                                                sledze Twoj watek i to co moge Ci zasugerowac to
                                                1. dokladne sprawdzenie felg (najlepiej na wywazarce - bicie i niewywazenie samej felgi) - sprawdzisz same felgi
                                                2. podmiana kol z innego samochodu i stopniowa podmiane kol na Twoje. znajdziesz wtedy winowajce.

                                                Pozdrawiam
                                                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                                _________________________________________
                                                Do sprzedania:
                                                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                                zaciski do hamulcow 280mm.

                                                Komentarz

                                                • radaralpin
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 127

                                                  #25
                                                  temat ciągne od poczatku grudnia pod różnymi zapytaniami

                                                  wydałem na doważanie już 500
                                                  nie licze paliwa i wyjazdów-4 na reklamacje do aso skoda zimny piotrków tryb - gdzie kupowałem auto i zimowe opony i do łodzi gdzie szukałem wsparcia (jak sie okazało tylko duchowego)
                                                  wymiana na inny komplet opon reklamowanych 200
                                                  test drogowy dzisiaj z prostowaniem felg 188 dzisiaj

                                                  okazało się po zamianie 2 przednich kół na letnie (pogoda mi teraz sprzyjała) że sie poprawiło a więc bicie na pewno od przodu z jakigoś koła (felgi kupiłem używki ale nie są najgorsze, jedynie lekko doważyć opony chyba trzeba będzie dokładniej)
                                                  tyłu nie zdazyłem sprawdzić dokładnie
                                                  dzisiaj zrobiłem test drogowy kół na hunterze wg Waszego polecenia
                                                  felgi krzywe przekraczające norme (nawet ta z zapasu niejeżdzona)
                                                  nie mam juz na to wszystko nerwów
                                                  i szkoda mi czasu na szarpanie z serwisami
                                                  więc zamknałem temat wydając zgode na użycie młotka takiego "fest 5cio kilowego"
                                                  zapłaciłem odjechałem
                                                  sprawdziłem na kilku warszawskich asfaltach wokół robiąc petelkę i jest znaczna poprawa
                                                  wibracje znikneły (to co jest można uznać za wady asfaltu zawieszenia i silnika)


                                                  dzięki Wszystkim za pomoc!

                                                  pozdro
                                                  radar
                                                  zwykły tdi po raz czwarty
                                                  Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...