Pozdrowienia dla kierownika srebrnej O1 zaparkowanej w sobotę ok 10.00 na Szadkowskiego w Wawce:-)
[O1] bicie z otworu centrującego?
Zwiń
X
-
[O1] bicie z otworu centrującego?
od ponad 2 miesięcy od kiedy kupiłem nowe auto borykam się z drganiami/wibracjami w czasie jazdy tylko i mocniej odczuwalny powyżej 50km/h
nowe zimowe pirelli carvingi zmieniłem na nowe klebery krisalpy problem [wszystko na oryginalnych stalówkach z auta] problem zmniejszony ale nie wyeliminowany [na letnich przez tydzień jeżdżąc nic nie czułem]
-4 wizyty w dwóch serwisach skody [doważanie]
-4 inne wizyty u oponiarzy/specjalistów od kół i zawieszeń [doważanie, przekładanie kół, opon]
zdaniem tych drugich koła maja bicie z otworu centrującego!!!
co robić???
gdzie szukać pomocy i potwierdzenia
serwisy skody twierdzą że ten typ tak ma i że jest wszystko ok!!!
lub że asfalty są takie!!!
żadna z moich 3 poprzednich skód turów 1,9TDI nie miała takich dolegliwości
po 2 miesiącach przepychanek powoli tracę cierpliwość na te wszystkie gwarancje i ASO...
pozdro
radarradar
zwykły tdi po raz czwarty
Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy
-
-
nie orientuję się gdzie możesz to zrobić, ale może spróbuj wyważyć koła na aucie- razem z resztą elementów wirujących ( przeguby, półosie, tarcze, ). nie wydaje mi się, żeby w nowym aucie była inna przyczyna niż "krzywe" felgi, ale może wibracje wynikają ze strony mas wirujących :roll: . spotkałem przypadek krzywej zwrotnicy- łożyska leciały nagminnie :idea:
Komentarz
-
-
witaj
brzmi jakby prosto,
kwestia gdzie miałbym to zrobić?
ciężko powiedzieć żeby mi się coś wydawało bo widzę i jeżdżę do specjalistów tutaj na ocp poleconych
ale skoro opona skacze po 1,5mm na promieniu to razem robi to skok średnio na każdym kole od 2-4mm
tyle że wyważone są perfekcyjnie ale to nie pomaga
ostatnio specjaliści stwierdzili że tu się nie da nic zrobić bo bicie jest od otworu centrującego łącznie z kołem na którym zapas - nowy nieużywany
oni widzą co jest grane i nie chcą wyciągać ode mnie kasy
szukam potwierdzenia z odpowiednich przyrządów/pomiarów na papierze co potwierdza moje i innych przypuszczenia/stwierdzenia
bujam się z tym już od ponad 2 miechów i serwisy nic nie robią poza utwierdzaniem że wszystko jest ok że mam jeździć dalej!
sporo jeżdżę zagranice i wiecznie asfalty wszystkie nie mogą być krzywe
jak prowadził kumpel a ja się położyłem na siedzeniu to słychać że coś tam lekko puka/bije/pracuje skokowo- nie wiem jak to określić ale jest związane z obracającym się kołem nie wiem czy 1 czy wszystkimi?!?!?!
przypadki są różne i to podobno na autach wysokiej klasy
jeżdżę od kilku lat tourem obecnie [4sztuka]i to nie jest norma
ale nie zaproponowano mi jazdy dla porównania innym tourem mimo mojej prośby
nie założono innych kół dla porównania (założę chyba letnie i sprawdzę ale znowu są na używanych felgach jakich nie używałem sam jeszcze - tyle że muszę je przywieźć)
gdybym felgi pokrzywił sam to bym wiedział i je naprawił
problem uwidocznił się na zimówkach!..
nie wiem gdzie i czego szukać???radar
zwykły tdi po raz czwarty
Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marekzuprzeloz te zimowki na inny komplet felg - wrzuc na maszyne sama felge bez opony i zobacz jak one bija
a jest jakaś norma?
do ilu mogą bić gramów?
w jakich granicach maja się mieścić???
jaka jest tolerancja w kwestii wagi i też wymiaru jeśli nie jest idealnym kołem?
wtedy od razu będę wiedział co robić dalej jak będę miał wytyczne...radar
zwykły tdi po raz czwarty
Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy
Komentarz
-
-
hmm...
u mnie też jest tak po 55 może 60
1 felga mocniej pracuje niż wszystkie mi się wydaje
wcześniej wdupione było na tych wysoko profilowych pirelli 70g
może ktoś będzie wiedział i drapnie info?..
wydaje mi się jakby drgania pochodziły z 1koła-felgi-opony
nie nakładają się na siebie raczej uzależnione od prędkości tylkoradar
zwykły tdi po raz czwarty
Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy
Komentarz
-
-
Ambiente
- 2010
- 102
- Octavia III combi (5E5)
- ALH 1.9 TDI VP 90 KM
- BJB 1.9 TDI PD 105 KM
- CHPA 1.4 TSI 140 KM
jak kolega poleciłbym wrzucenie felg na maszynę bez opon i zobaczenie ile jest odchyłu.
w moim przypadku z ubiegłego roku - na letnich jeździłem i było ok - żadnego bicia z kół nie czułem na kierownicy czy na budzie. po wrzuceniu zimówek na te same felgi (nowe zimówki) - zaczęło trząść całą budą przy 80km/h, jeździłem trzy razy na doważanie, zamianę kół pomiędzy osiami, wkońcu dostałem tez nową parę opon - inny model ten sam producent. NIC! Dalej biło! Wkońcu starszy facio w zakładzie zrzucił laczki ze stali i zaczął kręcić felgami na maszynie... i niestety znalazła się jedna sztuka która poszła do huty
Komentarz
-
ano tu moim zdaniem jest podobnie chyba
po zmianie nowych letnich (po dokładnie 10dniach jazdy) na zimowe pirelli zaczęła się przygoda
konsekwencją była zamiana pirelli na klebery
- efekt znaczna poprawa
delikatne drgania są nadal
najbardziej wyczuwalne od 70km/h w górę ale nie zanikają przy 140-150 jedynie amplituda ich się zmniejsza na korzyść częstotliwości
przy 3cim i 4tym doważaniu i w serwisie i w zakładzie oponiarskim stwierdzili krzywą lekko felgę - mówią że uderzona nie jest bo śladów nie ma jedynie lekko pracuje
może to właśnie ona?
bo pochodzi to raczej z 1 układu kręcącego/obrotowego!?
pytanie
jakie odchyły mogą być na feldze (0,7-0,8mm?)
osiowe i promieniowe?
i jakie promieniowe po założeniu opony?
czy 2mm skoku opony na kole na wyważarce to normalna sprawa która jest niewyczuwalna pod ciężarem auta?radar
zwykły tdi po raz czwarty
Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy
Komentarz
-
-
radaralpin, a byłeś na wyważarce z testem drogowym? Tam wyjdzie Ci wszystko i krzywa felga ( kręcą najpierw bez opony ) i krzywa opona. Test jest robiony "pod obciążeniem" więc opona pracuje tak jak na aucie. Gościu ode mnie z firmy robi to chyba gdzieś koło Piaseczna na Hunterze ( Subaru, przeloty 180-200 km/h to u niego norma ) i jest zadowolony, ale myślę, że w Wa-wie jest więcej takich maszyn.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
nie, nie byłem,
na dobra sprawę polecano mi to w grudniu jak problem się pojawił jako ostateczność tak jak PZM
w chwili obecnej do dziś nikt profesjonalnie nie pomierzył odchyłów felg
wszystko robione na oko i nikt pod niczym się nie podpisze żebym dowodu nie miał
gdzie można zrobić takie testy drogowe???[okolice wawy lub łodzi]
wole zapłacić po raz kolejny i mieć pewność ze jest coś ok a co nie i walczyć z gwarantamiradar
zwykły tdi po raz czwarty
Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy
Komentarz
-
-
radaralpin, jutro zapytam gościa gdzie dokładnie to robi. Co do dowodów to dostajesz wydruk na którym zaznaczone są miejsca bicia na feldze/oponie i o ile pamiętam nawet wartości tego bicia w mm ( nie pamiętam na 100%, po prostu widziałem taki wydruk i tak mi się coś kojarzy ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
W poprzednim aucie zawsze koła wyważałem na wyważarce Huntera z testem drogowym . Nie było problemu z drganiami kierownicy . Stare zimówki zużyły się więc kupiłem nowe . Założyłem w serwisie na te same felgi , wyważenie i test drogowy . Potem w trasę i....... kierownicę wyrywało z rąk . Wróciłem więc do serwisu . Przeprowadzili raz jeszcze test drogowy , był ok . Sprawdzili więc bicie promieniowe kół . Okazało się , że każda opona mająca tę samą datę produkcji ma bicie promieniowe . Nie pamiętam jaką ma dokładnie wartość jednak w takiej sytuacji nawet przy najdokładniejszym wyważeniu mogą na kierownicy występować drgania . Można próbować kompensować bicie promieniowe obracając opony na feldze ale jeśli takie opony są na gwarancji to kwalifikują się do wymiany .Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez vazW poprzednim aucie zawsze koła wyważałem na wyważarce Huntera z testem drogowym . Nie było problemu z drganiami kierownicy . Stare zimówki zużyły się więc kupiłem nowe . Założyłem w serwisie na te same felgi , wyważenie i test drogowy . Potem w trasę i....... kierownicę wyrywało z rąk . Wróciłem więc do serwisu . Przeprowadzili raz jeszcze test drogowy , był ok . Sprawdzili więc bicie promieniowe kół . Okazało się , że każda opona mająca tę samą datę produkcji ma bicie promieniowe . Nie pamiętam jaką ma dokładnie wartość jednak w takiej sytuacji nawet przy najdokładniejszym wyważeniu mogą na kierownicy występować drgania . Można próbować kompensować bicie promieniowe obracając opony na feldze ale jeśli takie opony są na gwarancji to kwalifikują się do wymiany .ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
tyle że ja nie szukałem żadnych okazji
przy kupnie auta kupiłem w serwisie komplet zimowych pirelli
jak zaczeły sie coraz wieksze jazdy wymieniłem opony na klebery krisalpy hp2
nie szukałem niestety żadnych okazji bo z dopłata do kleberów opony wyszły mi 1000pln nie liczac licznych doważan i problemów obecnych
a co w koncu zrobiłeś z tamtymi oponami co sie ich wywazyć nie dało
i jakie miały bicie przy obrazaniu bez obciazenia?radar
zwykły tdi po raz czwarty
Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy
Komentarz
-
-
zmieniłem tylko 2 przednie na letnie laczki nowe na felgach niewiadomego pochodzenia od kogos z ocp kupione wiec stanu ich nie zbadałem wczesniej
lekko niedowazone
ale mimo drgan na kierownicy budą tak juz nie trzesie
coz od tylnej jeszcze przechodzi
jutro na 10 jade na test drogowy i bede wiedział wiecej
pozdro
i do spisaniaradar
zwykły tdi po raz czwarty
Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy
Komentarz
-
-
dąże do tego żeby wyeliminować wszelki podejrzenia
golf 4 miał juz swój wiek a ja odebrałem auto w połowie listopada
jak widać gwarancja nie gwarantuje pełnej diagnostyki
raczej zasada "jeździj aż rozjebiesz 5 innych rzeczy
potem MY wstawimy ci nowe a ty tylko zapłacisz"radar
zwykły tdi po raz czwarty
Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy
Komentarz
-
-
jesli opona faktycznie 'nie jest okragla' to zadne wywazanie nie pomoze.
wystarczy ze jest przechowywana w niewlasciwy sposob i robi sie z niej jajo,
a ze potem sie ja normalnie sprzedaje to juz jak widac problem kupujacego.
niedawno w Felicji wyskoczyl mi spory 'gul' na oponie (czulem przy malych predkosciach, przy wiekszych mniej) a przy jakiejs tam okazji poprosilem zeby sprawdzili wywazenie co ciekawe - niby bylo wszystko w porzadku (kolo wywazone), natomiast przy lekkim zakreceniu widac ze bije az milo (jakies 3-4mm (!)). Felicja jest teraz zdegradowana do roli 'ciagnika', wiec pewnie zjezdze te zimowki 'do drutow' i kupie nowe, ale jest to okazja do obserwacji zachowania sie kol i opon.
Dla odmiany Zona ma w swoim Malym Samochodzie przekoszona (troche ale jednak) jedna felge, ale ta poszla na tyl i nie odczuwa sie zadnych nadmiernych wibracji.
sledze Twoj watek i to co moge Ci zasugerowac to
1. dokladne sprawdzenie felg (najlepiej na wywazarce - bicie i niewywazenie samej felgi) - sprawdzisz same felgi
2. podmiana kol z innego samochodu i stopniowa podmiane kol na Twoje. znajdziesz wtedy winowajce.
Pozdrawiamkazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
temat ciągne od poczatku grudnia pod różnymi zapytaniami
wydałem na doważanie już 500
nie licze paliwa i wyjazdów-4 na reklamacje do aso skoda zimny piotrków tryb - gdzie kupowałem auto i zimowe opony i do łodzi gdzie szukałem wsparcia (jak sie okazało tylko duchowego)
wymiana na inny komplet opon reklamowanych 200
test drogowy dzisiaj z prostowaniem felg 188 dzisiaj
okazało się po zamianie 2 przednich kół na letnie (pogoda mi teraz sprzyjała) że sie poprawiło a więc bicie na pewno od przodu z jakigoś koła (felgi kupiłem używki ale nie są najgorsze, jedynie lekko doważyć opony chyba trzeba będzie dokładniej)
tyłu nie zdazyłem sprawdzić dokładnie
dzisiaj zrobiłem test drogowy kół na hunterze wg Waszego polecenia
felgi krzywe przekraczające norme (nawet ta z zapasu niejeżdzona)
nie mam juz na to wszystko nerwów
i szkoda mi czasu na szarpanie z serwisami
więc zamknałem temat wydając zgode na użycie młotka takiego "fest 5cio kilowego"
zapłaciłem odjechałem
sprawdziłem na kilku warszawskich asfaltach wokół robiąc petelkę i jest znaczna poprawa
wibracje znikneły (to co jest można uznać za wady asfaltu zawieszenia i silnika)
dzięki Wszystkim za pomoc!
pozdroradar
zwykły tdi po raz czwarty
Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy
Komentarz
-
Komentarz